Inkubator izvrsnosti – primjer društvenog poduzetništva u Hrvatskoj
Foto: Privatna arhiva autora
Foto: Privatna arhiva autora

Neprestano promišljamo što nam je sve potrebno da ostvarimo svoju misiju, koja sva znanja moramo steći, kako rasti i ulagati u društvo.

Kata Jozović



Pojam društvenog poduzetništva u Hrvatskoj nije toliko raširen i poznat hrvatskoj javnosti. Točan odgovor na pitanje o čemu je riječ, može nam dati Kata Jozović koja je zaposlena upravo u društvenom poduzeću.

Hvala vam puno na pozivu. To je posve točno. Dok se nisam zaposlila na projektu “Društveno poduzetništvo za dostojanstvo mladih” iz kojeg je proizašao Inkubator izvrsnosti ni sama nisam bila svjesna važnosti i vrijednosti društveno-poduzetničkog (DP) poslovanja za cijelo društvo.


U Inkubatoru izvrsnosti kao koordinatorica projekta osmišljavam i provodim edukacije i koordiniram naš mali tim (ukupno nas je 4 uz 20 vanjskih suradnika). Temelj DP djelovanja u Inkubatoru je to što sav prihod koji ostvarimo kroz naše edukacije ulažemo u daljnji razvoj organizacije i naših zaposlenika i na taj način potičemo ostvarenje ideja i projekata usmjerenih na opće dobro.




Poduzeće u kojem ste zaposleni je usmjereno u svojem radu na razvoj izvrsnih pojedinaca i ideja. Možete li nam opisati po čemu se Inkubator izvrsnosti razlikuje od drugih društvenih poduzeća?

Inkubator izvrsnosti nastao je u sklopu projekta “Društveno poduzetništvo za dostojanstvo mladih” koji kao korisnik provodi udruga Svjetski savez mladih Jugoistočna Europa. 


Naša je misija kroz društveno-poduzetničke aktivnosti poticati cjelovitu izgradnju pojedinaca i postati središnje mjesto u kojem pojedinci i organizacije nalaze kvalitetne programe, alate i savjete za postizanje osobne i profesionalne izvrsnosti te u kojem se rađaju i ostvaruju inovativni projekti koji doprinose općem dobru.


Otuda zapravo i naziv Inkubator izvrsnosti. Željeli smo okupiti timove stručnjaka na jednom mjestu i razviti paletu različitih edukacija kako bismo proces osobnog i profesionalnog razvoja učiniti što pristupačnijim i kvalitetnijim. Sudeći po povratnim informacijama naših polaznika, na dobrom smo putu.


Projekt je sufinancirala Europska unija iz Europskog socijalnog fonda. Ukupna vrijednost projekta je 1.050.456,00 kn, od čega udio EU sufinanciranja iznosi 892.887,60 kn, dok je 157.568,40 kn financirano iz proračuna RH. Projekt se provodi od 1.10.2020. do 1.10.2022. 




Provodite brojne usluge koje se mogu svrstati u nekoliko područja: edukacije te savjetovanje. Brojni građani koji su sudjelovali u tim aktivnostima su imali pozitivne komentare te preporučuju svakom ovo iskustvo.

Mi uvijek krećemo s onim što je pojedincu, a u krajnoj liniji i cijelom društvu, na putu cjelovitog razvoja najpotrebnije. Nastojimo kroz naše edukacije dohvatiti ljudsku slojevitost i ponuditi edukacije kao rješenja ili barem prvi korak za rješenje različiith problema s kojima se svaki pojedinac susreće. Tako su naše edukacije usmjerene na osobni i profesionalni razvoj i razne teme unutar tih područja.


Do sada smo razvili preko 15 edukacija i ostvarili suradnju s preko 20 izvrsnih predavača i stručnjaka. Neke od naših najposjećenijih edukacija su Projekt: financijska sloboda, Jordan Peterson: škola života, Inkubator osobne izvrsnosti, Logoterapija: traganje za smislom, ali teško je izdvojiti samo neke edukacije.

Foto: Privatna arhiva autora

Glavni cilj nam je bio istražiti koje su teme ljudima najzanimljivije i složiti to u jednu edukaciju koja će imati 5-6 modula. Uskoro će krenuti i naši treninzi koji su poludnevne kraće edukacije i posvećene užim temama (stres, produktivnost, komunikacija, odnosi, navike, donošenje odluka i dr. ). Usto, često održavamo online tribine posvećene temi društvenog poduzetništva koje se mogu naći na našim društvenim mrežama. 




Poduzeće je u svome radu usmjereno na različite skupine građana, posebno na studente, nezaposlene i osobe s invaliditetom. Možete li nam reći nešto više o broju polaznika, kao i profilima ljudi koji su sudjelovali u aktivnostima te njihovom zadovoljstvu provedenim aktivnostima?

Do sada je na našim edukacijama sudjelovalo preko 100 polaznika. To nam je zapravo najveća motivacija, dobiti povratnu informaciju tih divnih ljudi koji su sada već dio naše male zajednice. Znak da dobro radimo svoj posao je što nam se puno ljudi prijavljuje na više edukacija i što nam se javljaju s pitanjima i pohvalama nakon završetka. Vidjeti kako su ti ljudi napredovali nakon zajedničkih susreta je najveća nagrada za nas. Nastojimo sa svima održati kontakt i nakon završetka edukacije, a to činimo i različitim pogodnostima i trajnim popustima za naše alumnije.


Okviran broj polaznika po edukaciji je 10 do 20, a profili ljudi su uglavnom zaposleni pojedinci u dobi od 25 do 40 godina. Imamo i popriličan broj studenata i nezaposlenih pa uvijek nastojimo cijene naših edukacija prilagoditi različitim skupinama. Svjesni smo da je ulaganje u sebe za mnoge luksuz koji si ne mogu priuštiti iako bi željeli,  pa tu nastojimo biti što pristupačniji. 




Inkubator izvrsnosti je primjer dobre prakse u Hrvatskoj koji se kao i ostala društvena poduzeća suočava s različitim izazovima i zahtjevima koji se pred njim postavljaju. Možete li izdvojiti neke od njih?

Izazova je naravno puno, od onih s kojima se svaka organizacija susreće bez obzira je li usmjerena na DP poslovanje ili ne, a to je kako biti održiv i postići vidljivost, razviti brand, do onog najvažnijeg, a to je kako steći povjerenje ljudi da u moru edukacija izaberu baš tebe. Mogu krenuti od nas pa reći da je nama najveći izazov bio pratiti razvoj tržišta, osluškivati što ljudi žele, ulagati u marketinške strategije i usvojiti znanja s kojima se do sada nismo susretali. Svakako, mislim da bez dobre strategije i upornosti nema uspjeha, a neizmjerno sam ponosna na svoj tim s kojim je nadilaženje izazova puno lakše i uzbudljivije. 




Poduzeća imaju vlastiti plan razvoja u budućnosti koji nastoje postići tijekom određenog vremena. Kakvi su planovi razvoja Inkubatora izvrsnosti u budućnosti?

Uh, otkuda krenuti. Svakako je razvoj novih edukacija naša glavna zadaća i kroz njih učiniti Inkubator profitabilnim i održivim i nakon predviđenog trajanja projekta. Neprestano promišljamo što nam je sve potrebno da ostvarimo svoju misiju, koja sva znanja moramo steći, kako rasti i ulagati u društvo. Iako je naše poslovanje uglavnom online, voljeli bismo održavati i edukacije uživo, a to je veliki korak i izazov za koji će, nadamo se, doći vrijeme.

Foto: Privatna arhiva autora




Vaše poduzeće je primjer mnogim mladima kako mogu pametno iskoristiti svoje potencijale. Koja je Vaša poruka za sve one koje zanima područje društvenog poduzetništva?

Poučena iskustvom u Inkubatoru rekla bih Semper magis ili uvijek više; više i bolje u odnosima i u izgradnji čvrstog tima s kojim ćete zajedno rasti, a potom ideju u koju vjerujete znati prenijeti drugima i za njihovu dobrobit. 




Još se jednom na kraju zahvaljujem na sudjelovanju u intervjuu, te vjerujem da će Vaš primjer biti od velikog značaja za brojne ljude, a posebno mlade u Hrvatskoj koji se žele baviti ovim područjem ili su na neki način povezani sa društvenim poduzetništvom.



Autor: Dominik Pavković




Projekt ‘mimladi.hr - novo lice naslovnice’ sufinancira Europska unija sredstvima Europskog socijalnog fonda u iznosu od 800.070,02 HKR. Trajanje projekta je dvije godine, a ukupna vrijednost projekta iznosi 941.258,85 HRK. Sadržaj članka isključiva je odgovornost Svjetskog saveza mladih Hrvatska.

Foto: CanvaPro
Skip to content